Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

HFO Grønnevang

I vores HFO har vi ca. 340 børn fordelt i to afdelinger. 

Vi er en samlet personalegruppe, som overordnet arbejder ud fra Hillerød Kommunes målsætning om ”Fælles børn, fælles ansvar”. 
Vi er optaget af den systematiske tænkning, hvilket betyder, at vi arbejder med narrative fortællinger om børn, samt LP metoden, hvor vi ser på, hvordan vi voksne kan få flest mulige kompetencer til at skabe gode lærings- og adfærdsbetingelser for børnene.

Vi har i mange år arbejdet med Tidlig HFO. Vi har tæt samarbejde med skoledistriktets daginstitutioner, for at sikre, at børn føler sig som en del af fællesskabet i overgangen mellem dagtilbud og HFO/skole. 

Vi laver sammen med pædagogerne fra børnehaverne fælles projekter her hos os i HFO´en for at sikre, at børnene får kendskab til HFO´en før start, og  at de lærer de voksne at kende, som de skal have som primærvoksen. 

Vi har fået mange positive tilbagemeldinger om hele forløbet fra både børn, forældre og personale. Vi glæder os til at være med igen i år, og vil gøre vores bedste til at modtage jeres børn.

Vi samarbejder på tværs af kommunen med spændende projekter, til at udfordre, og underhold børnene. Vores seneste samarbejde er med Hillerød Bibliotek. Det projekt, kan du se mere om ved at klikke her og se videoen på vores Facebook side eller du kan åbne pdf-dokumentet nedenfor og læse om projektet Flyvende Fortællinger. 

Vores intentioner med Tidlig HFO er:

  • at give børn og forældre en god introduktion til skole og HFO.
  • at børnene bliver fortrolige med institutionens rytme og vores fysiske rammer før skolestart i august.
  • at børnenes start kommer til at foregå i trygge og rolige rammer.
  • at børnene får gode legerelationer på tværs af alder og gruppe.   


Personalet

De ansatte, der er primærvoksne for børnene i Tidlig HFO, er også dem, der fortsat skal have børnene i tiden efter skolestart. 
Desuden vil de voksne også følge børnene i klasserne, da der er pædagoger med i skolen. Dette for at skabe understøttende undervisning og et godt samarbejde mellem skole/HFO og samtidig give os i HFO’en større indsigt i, hvordan barnets dag har været, og hvordan barnet generelt trives. 
 

Dokumenter